Folk in het museum

Museum of Humanity brengt mensen van over de hele wereld samen. Met foto's en verhalen, maar ook met muziek. Daarom openen we op zaterdag 7 mei 2022 onze deuren voor een intiem concert van de Schotse singer-songwriter en folk artiest, Sam Shackleton, met als support act de Nederlandse bluegrass singer songwriter S. Lois.

Sam, ook bekend onder zijn Gaelische pseudoniem Sorley the Bard, is een Schotse singer-songwriter en folk artiest. Zijn muziek is hevig geïnspireerd door de rijke muzikale verbinding tussen Schotland, Ierland en de Verenigde Staten. Met sterke invloed van de 60's folk revival is zijn geluid een mix van country, old time, traditionele folk en blues met een Schotse signatuur. S. Lois is een bluegrass singer songwriter die no-nonsense zang combineert met up-tempo gitaarspel geïnspireerd door de boom-chicka sound van Americana sterren Maybelle Carter, Johnny Cash en Jimmy Martin.

'Wij zijn Zaanstad'
Het concert met de Schot Shackleton is onderdeel van het fotoproject ‘Wij zijn Zaanstad’ om de wereld dichtbij te brengen. Momenteel portretteert fotograaf Ruben Timman van Museum of Humanity vertegenwoordigers van alle nationaliteiten in de Zaanstreek. Van Colombia tot Madagaskar en van Thailand tot Schotland. Op 25 juni 2022 opent hij de expositie.

Kom op zaterdag 7 mei vanaf 20.00 uur naar Museum of Humanity om te genieten van dit bijzondere concert op onze rauwe locatie omgeven door portretten van mensen die je hart raken.

Datum: Zaterdag 7 mei 2022
Tijd: 20.00-22.00 uur, inclusief pauze