Wij geloven in de schoonheid en waarde van ieder mens

Pers & media

Bedankt voor je interesse in Museum of Humanity. Wil je meer informatie of een interview aanvragen met Ruben Timman neem dan contact met ons op via:

info@museumofhumanity.nl
06-19561732

Persberichten:

26 oktober 2022 - Opening 'Veerkracht' in Veenendaal op 17 november 2022
18 mei 2022 - Opening Wij zijn Zaanstad
5 mei 2022 - Concert Sam Shackleton en S. Lois
5 juli 2021 - Museum of Humanity ingepakt met portretten

Algemene persbeelden:

Press kit

Bronvermelding bij gebruik beelden: Museum of Humanity

Over Museum of Humanity

Museum of Humanity organiseert wereldwijd pop-upexposities om de mensheid – als meesterwerken – te laten schitteren. Als uitnodiging om echt oog voor elkaar te krijgen en te ontdekken dat ieder mens dezelfde basisbehoeften heeft. Zo dragen wij bij aan een wereld waarin iedereen zich gezien voelt.

Museum of Humanity ontstond in 2001 na een droom van fotograaf Ruben Timman over een vervallen en donker museum. Het is een metafoor voor de staat van de wereld en ons mens-zijn. Die droom vormt het startpunt om de mensheid zo waardig mogelijk in beeld te brengen. De afgelopen achttien jaar verzamelde hij zo’n achtduizend portretten van mensen overal ter wereld. Altijd fotografeert hij mensen voor een zwart doek, zodat iedereen gelijkwaardig in beeld komt – of het nu een rijke zakenman, een kind of een mens op de vlucht is.

Sinds 2019 bezochten duizenden mensen het vaste museum in Zaandam en de diverse pop-upexpositie in binnen- of buitenland. Ook namen de afgelopen jaren ruim drieduizend leerlingen deel aan een lesprogramma van de educatieve tak School of Humanity.