Heleen de Mooij-Lubbers
Zaandam, 2021
Soms voel je dat het klopt

“Soms weet je gewoon dat je ergens moet zijn en voel je dat het klopt”, vertelt Heleen over haar eerste bezoek aan Museum of Humanity. “De portretten van gevluchte mensen en de visie en missie om elkaar werkelijk te blijven zien, brachten bij mij enorme emoties naar boven. In tranen voelde ik me alsof ik weer naast mijn vader stond, mijn vader – Ruud Lubbers. Hij die ook zo veel heeft betekend voor gevluchte mensen in zijn tijd bij UNHCR. Wat zou hij Museum of Humanity ook mooi vinden en stimuleren het goede te blijven doorgeven!

‘Een beweging om met elkaar een positief virus te verspreiden’, zoals zij het zelf zeggen. Veel dank aan en bewondering voor Ruben Timman, zijn vrouw Vera en hun team voor al hun inzet. Door hun droom te verwezenlijken, brengen ze vele dromen van ons ook aan het licht. Nu is het aan ons om dit te verspreiden. Draag bij aan schoonheid en aan verbinding met elkaar. Is dat niet wat nu de hoogste prioriteit heeft? Schoonheid en waarde werkelijk zien, toejuichen en motiveren. Droom met de ogen open, volg uw hart en doe mee.”

Heleen de Mooij-Lubbers is een van onze ambassadeurs. Als iemand zich inzet voor een mooiere wereld dan is zij dat wel. We zijn dan ook meer dan dankbaar voor haar betrokkenheid. Heleen doet trainingen, opstellingen en coaching met paarden. Ook schreef ze het boek Ik zie jou!