Aftellen tot opening expo Sittard

Begin december 2021 stonden we met onze pop-upfototent op de markten van Sittard, Born en Geleen. We verzamelden zo'n honderdvijftig 'meesterwerken', gewone mensen die door hun schoonheid en waarde een plekje in een echt museum verdienen. Het diverse palet van portretten is van 6 februari tot en met 8 mei 2022 te bewonderen in Museum Hedendaagse Kunst De Domijnen te Sittard. Onze portretten en verhalen zijn onderdeel van de expositie 'Ieder-Een: Het Portret Voorbij'.

Hoe prikkelend kan het zijn om je te realiseren dat je niet alleen bent wie je bent, maar dat je ook deel uitmaakt van het grote geheel genaamd: de wereld? Misschien wel meer dan je denkt.

In de portretkunst gaat het over de persoonlijkheid van de geportretteerde. In deze tentoonstelling gaan we dáár juist aan voorbij en zien we de mens op de eerste plaats vanuit een werelds perspectief. Want elk individu staat namelijk ook model voor een grote groep mensen. En die grote groep is weer één in het uitdragen van een universele waarde.

In deze tentoonstelling staan Museum of Humanity, Sidi El Karchi en het duo José Fijnaut / Maria Stams zij aan zij in het tonen van hun werk omtrent deze specifieke thematiek. Dit wordt aangevuld met een collectiepresentatie van zowel de kunstcollectie van de Gemeente Sittard-Geleen als het Erfgoed Archief.