Nieuw: ‘Wij zijn Zaanstad’

Dit wordt bijzonder… Dit voorjaar gaan we álle nationaliteiten van de gemeente Zaanstad vastleggen. Voor ons weer een uitgelezen kans om de schoonheid en waarde van ieder mens te laten zien. Daarom zoeken we minimaal één vertegenwoordiger per nationaliteit. Van jong tot oud, van rijk tot arm, van klein tot lang en van Assendelft tot Zaandam.

Eind maart stonden de eerste fotografiedagen gepland en eind juni – in de week van de langste dag – openen we de expositie Wij zijn Zaanstad feestelijk op het Hembrugterrein. Ook nodigen we Zaanse organisaties uit aan te haken bij dit project.

Initiatiefnemer Ruben Timman: "We kunnen enorm veel van elkaar leren als we ons focussen op wat ons bindt. Vanuit die gedachte roepen we mensen op om mee te doen en mee te helpen met het project ‘Wij zijn Zaanstad'."

Om zo veel mogelijk nationaliteiten te verzamelen, kunnen mensen zich hier aanmelden. Deelnemers krijgen hun eigen portret digitaal toegestuurd en zijn uitgenodigd voor de opening van de expositie op zaterdag 25 juni a.s. tijdens het Feest van de Mensheid op het Hembrugterein.

Het project Wij zijn Zaanstad is onderdeel van ons nieuwe initiatief Color your city. De komende jaren willen we in meerdere steden alle nationaliteiten vastleggen.

Download hier het persbericht.