Tweede druk Crown of Creation

De eerste druk van Crown of Creation is uitverkocht en dus werd het de hoogste tijd voor een tweede druk van dit prachtige koffietafelboek. Met nog meer foto's en verhalen, in het Engels. Laat je meenemen in de droom van fotograaf Ruben Timman en ga met hem op reis over de wereld.

Ruben: "In 2001 ben ik voor een reportage in Vietnam, tijdens deze reis krijg ik een droom: Ik bezoek het “museum der mensheid” en krijg een rondleiding van Koffi Annan. Tijdens deze rondleiding kom ik tot de schokkende ontdekking; dit museum is in vervallen staat. De vitrine kasten zitten onder een dikke laag stof, alles is smerig, gebroken glas en het is er donker. Wat mij het meest stoort is dat niemand zich druk lijkt te maken om deze erbarmelijke situatie.
Als documentair fotograaf met passie voor mensen ben ik verontwaardigd. Dit museum zou in optimale staat moeten zijn: groots, waardig en glansrijk. Elke ruimte schoon en helder verlicht, waarbij elk werk in volle schoonheid is te bewonderen en tot haar recht komt. Uiteindelijk is de mens bijna goddelijk gemaakt, een meesterwerk, gekroond met glans en glorie, museumwaardig."

Lees in het boek welke 'reis' hij moest maken om het museum uit zijn droom werkelijkheid te laten worden. Het is een persoonlijke en confronterende zoektocht naar schoonheid en waarde. In de mensen om hem heen, maar zeker ook in zichzelf.

Crown of Creation is bovenal een koffietafelboek met veel paginavullende portretten uit de collectie van Museum of Humanity.

Vanaf nu te bestellen voor 39,95 euro, exclusief eventuele verzendkosten in onze webshop. Met jouw koop steun je onze missie om de schoonheid en waarde van ieder mens te laten zien!

Bestel Crown of Creation